OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż na stronie internetowej Administratora znajduje się obowiązek informacyjny (zgodnie z art. 13 RODO), w którym wskazujemy w jaki sposób Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego ul. Nowy Rynek 11; 09-400 Płock. Prosimy o zapoznanie się z niniejszą klauzulą informacyjną

PLIKI COOKIES

Informujemy także, iż my i nasi partnerzy wykorzystujemy technologie, takie jak pliki cookies, i przetwarzamy dane osobowe, takie jak adresy IP i identyfikatory plików cookies, w celu spersonalizowania treści w oparciu o Twoje zainteresowania, mierzenia wydajności treści oraz uzyskiwania wglądu w odbiorców, którzy widzieli treści. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych osobowych w tych celach. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były wykorzystywane, kliknij w link Zarządzanie cookies, aby dowiedzieć się jak je wyłączyć.

Informujemy Ciebie, że w ramach serwisu używane są także także tzw. „niezbędne” pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywanie do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania itp. Szczegóły zawarte są w Polityce Prywatności

W przypadku pytań i wątpliwości co do zakresu przetwarzania Twoich danych przez Administratora zalecamy kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - p. Rafałem Andrzejewskim. Kontakt: iod@teatrplock.pl, lub tel. 504 976 690.

Polityka Prywatności  |  Zarządzanie cookies
ROZUMIEM
Znajdź nas:

Maja Rybicka

Już mając zaledwie 5 lat, ciągnęło mnie na scenę. Wtedy właśnie zadebiutowałam w naszym Teatrze Płockim, wykonując Koncert Kolęd z Orkiestrą Symfoniczną. Dalej w wieku dziecięcym rozwijałam swoją pasję muzyczną, uczęszczając do grupy śp. p. Presz, występując w lokalnej stacji telewizyjnej Szelsat. W wieku 8 lat bardzo chciałam połączyć śpiewanie z grą na gitarze. Rodzice zapisali mnie do Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Płocku do klasy gitary i fortepianu. Fascynacja muzyką przerodziła się w coś więcej. Chciałam jeszcze bardziej obcować ze sztuką.

Pamiętam, że spektakl Obywatel M. grany w Teatrze w Płocku bardzo utkwił mi w pamięci i właśnie po obejrzeniu go zdecydowałam, że chcę być aktorką.

Zapisałam się do Stowarzyszenia Teatr Per Se. Uczęszczałam na zajęcia do Jacka Mąki i Bogusia Karbowskiego, z którym dotknęłam innej płaszczyzny teatru, jakim był teatr tańca.

W liceum bardzo postawiłam na dostanie sie do szkoły teatralnej. Przez ten okres jeździłam po rożnych miastach, oglądając spektakle o przeróżnej tematyce, aby zgłębić tajniki teatru.

Po ukończeniu liceum zdecydowałam się zdawać do szkoły teatralnej. Niestety za pierwszym razem się nie udało – wierzę w przeznaczenie, stąd wiem, że miało tak być.

Zaczęłam naukę w Lart Studio w Krakowie, co zaowocowało przyjęciem mnie w poczet studentów Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego we Wrocławiu na Wydziale Aktorskim.

Okres studiów był bardzo intensywny i szalony. Na trzecim roku zostałam wybrana do zagrania w spektaklu Rycerz Andrzej w reżyserii Pawła Łysaka w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu.

Współpracowałam również z Waldemarem Krzystkiem, z którym miałam zajęcia przed kamerą, Remigiuszem Brzykiem – praca aktora z reżyserem czy Agata Dudą-Gracz, która prowadziła warsztaty z aktorstwa. Spotkanie z Dudą-Gracz przyczyniło się do propozycji zagrania w spektaklu Ciekawa pora roku na 71. rocznicę Powstania Warszawskiego w Muzeum Powstania Warszawskiego.

W 2015 roku zadebiutowałam również na płockiej scenie Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego rolą Barbary Smith w spektaklu Mayday w reżyserii Stefana Friedmanna.

Później Dyrektor Marek Mokrowiecki zaproponował mi zagranie w spektaklach Opowieści o zwyczajnym szaleństwie, Poskromieniu złośnicy. W płockim teatrze zastąpiłam jedną z aktorek grając w Kocie w butach w reżyserii Cezarego Żołyńskiego.

W 2016 roku odświeżyłam swoją przygodę z muzyką, jeżdżąc na Festiwale Piosenek Aktorskich, tj. FIPA w Bydgoszczy czy Festiwal REFLEKTOR w Koszalinie, zajmując wysokie nagrody. Otrzymałam również Nagrodę Specjalną MIKROFONIKI za „głos, który ma coś do powiedzenia”.

Rok później Stefan Friedmann zaproponował mi rolę Wiki w spektaklu Mayday 2.

W 2018 roku zdecydowałam się na wyjazd do Warszawy. Tam prowadziłam zajęcia dla dzieci i młodzieży w Szkole Art Academy.

Kiedy mieszkałam w stolicy, zaczęły pojawiać sie propozycje serialowe i filmowe. Zagrałam w Pierwszej Miłości, Na dobre i na złe, Barwach szczęścia, Osieckiej, Komisarzu Alexie oraz Ludziach i Bogach. Ostatni serial był dla mnie wyjątkowo ważny, gdyż była to jedna z głównych ról kobiecych. Dodatkowo oprócz wiedzy, którą musiałam przyswoić na temat życia żydowskich kobiet w czasie wojny, mój wizerunek znacznie uległ zmianie – do serialu musiałam zmienić kolor włosów na blond. Praca z Bodo Koxem, reżyserem tego serialu, na długo utkwi mi w pamięci.

Tego samego roku poznałam wspaniałego Grzegorza Laszuka, który jest współzałożycielem grupy teatralnej Komuna Warszawska. W Teatrze Nowym w Warszawie wystawiliśmy spektakl Barykada. Andrzej Bieżan w jego reżyserii.

Po Barykadzie Grzegorz zaproponował mi stworzenie performansu 68 obcych ludzi w Muzeum Historii Żydów POLIN, w którym faktycznie zagrało 68 osób.

Grając spektakle repertuarowe w Teatrze w Płocku, któregoś dnia Mariusz Pogonowski zapytał, czy nie zrobiłabym spektaklu Przygody Marcelianka Majstra Klepki wraz z jego dziećmi, Bogusiem Karbowskim oraz z nim w jego reżyserii. W sztuce tej robiłam oprawę muzyczną – śpiewałam kilka piosenek, grając na gitarze elektrycznej z Voxami.

W 2021 roku zdecydowałam się na pracę w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku.

Mam nadzieję, że będzie to okres jeszcze bardziej rozwijający mnie jako aktorkę, ale również jako osobę.