OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż na stronie internetowej Administratora znajduje się obowiązek informacyjny (zgodnie z art. 13 RODO), w którym wskazujemy w jaki sposób Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego ul. Nowy Rynek 11; 09-400 Płock. Prosimy o zapoznanie się z niniejszą klauzulą informacyjną

PLIKI COOKIES

Informujemy także, iż my i nasi partnerzy wykorzystujemy technologie, takie jak pliki cookies, i przetwarzamy dane osobowe, takie jak adresy IP i identyfikatory plików cookies, w celu spersonalizowania treści w oparciu o Twoje zainteresowania, mierzenia wydajności treści oraz uzyskiwania wglądu w odbiorców, którzy widzieli treści. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych osobowych w tych celach. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były wykorzystywane, kliknij w link Zarządzanie cookies, aby dowiedzieć się jak je wyłączyć.

Informujemy Ciebie, że w ramach serwisu używane są także także tzw. „niezbędne” pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywanie do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania itp. Szczegóły zawarte są w Polityce Prywatności

W przypadku pytań i wątpliwości co do zakresu przetwarzania Twoich danych przez Administratora zalecamy kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - p. Rafałem Andrzejewskim. Kontakt: iod@teatrplock.pl, lub tel. 504 976 690.

Polityka Prywatności  |  Zarządzanie cookies
ROZUMIEM

Absolwent pierwszego rocznika Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka działającego przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, a założonego w 1991 roku przez ówczesnego dyrektora teatru Zbigniewa Marka Hassa. Występował na deskach tego teatru już od pierwszego roku nauki, między innymi w głośnej „Pułapce” Tadeusza Różewicza w reżyserii Krzysztofa Rościszewskiego, a także w spektaklach reżyserowanych wówczas przez Jacka Medweckiego, Romualda Szejda, Jana Kozłowskiego, Zbigniewa Marka Hassa, Stanisława Nosowicza i wielu innych. Dyplom w Studium Aktorskim obronił w 1993 roku, a dwa lata później w 1995 roku zdał egzamin eksternistyczny dla aktorów dramatu przed Państwową Komisją Egzaminacyjną ZASP.

W latach 1998 – 2003 pełnił funkcję kierownika działu nauczania w Studium Aktorskim i od tego roku zaczął też wykładać przedmiot Interpretacja prozy na pierwszym roku. Później doszły kolejne przedmioty, takie jak Sceny dialogowe wierszem na drugim roku i Praca nad rolą na trzecim roku. Jako wykładowca związany był ze szkołą od 1998 do 2019 roku.

Pracę etatową w Teatrze im. Stefana Jaracza rozpoczął we wrześniu 1993 roku i pracował tam do maja 2020 roku, gdzie zagrał blisko 80 ról.

Podczas pracy w teatrze ciągle się rozwijał i kształcił. W roku 2011 ukończył Studia magisterskie na Wydziale Nauk Społecznych UWM, kierunek Pedagogika, specjalność Pedagogika szkolna z przedsiębiorczością i uzyskał uprawnienia nauczycielskie. Pracę magisterską napisał w Katedrze Pedagogiki Ogólnej Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie pod kierunkiem prof. dr. hab. Józefa Górniewicza, pt. „Fuksówka” jako forma inicjacji studenckiej w szkołach teatralnych w Polsce – analiza psychopedagogiczna. Jego zainteresowania naukowe to m.in. system szkolnictwa teatralnego w Polsce i na świecie, determinanty optymalizacji efektywności procesu nauczania w szkołach aktorskich w Polsce, historia i rozwój szkolnictwa teatralnego w Polsce i na świecie, programy autorskie w szkołach teatralnych i ich wpływ na proces kształcenia w znaczeniu przygotowania ogólnego i zawodowego przyszłych aktorów, media i ich wpływ na kształtowanie postaw.

W latach 2011 – 2015 był uczestnikiem Studiów Doktoranckich w dyscyplinie naukowej Pedagogika w Katedrze Teorii Wychowania, kierowanej przez prof. zw. dr. hab. Józefa Górniewicza Wydziału Nauk Społecznych UWM. Wynikiem tego jest udział w 35 ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, a także 15 publikacji w monografiach i czasopismach naukowych. Był w tym czasie nauczycielem akademickim i prowadził zajęcia ze studentami na Wydziale Nauk Społecznych UWM w Olsztynie.

W roku 2014 ukończył Studia Podyplomowe – Zarządzanie oświatą w Wyższej Szkole im. Pawła Włodkowica w Płocku, a roku 2015 Studia Podyplomowe – Zarządzanie kulturą w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie.

W chwili obecnej jest doktorantem w dyscyplinie naukowej Teatr w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Rozprawę doktorską dotyczącą współczesnych inscenizacji klasyki polskiej przygotowuje pod kierunkiem dr. hab. Marcina Przybylskiego.

W Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie w latach 1991 – 2020 stworzył blisko 80 ról teatralnych. Związany był też z Polskim Radiem Olsztyn, gdzie nagrał kilka słuchowisk radiowych, a także grał kilka lat w telenoweli radiowej „Przez ścianę”. W okresie olsztyńskiej twórczości scenicznej udało mu się wystąpić także w kilku realizacjach filmowych i telewizyjnych, jak np. „Msza za miasto Arras” w reżyserii Janusza Kijowskiego, „Psie serce” w reżyserii Tomasza Dembińskiego, „Miłość nad rozlewiskiem” w reżyserii Adka Drabińskiego, „Nad rozlewiskiem” w reżyserii Adka Drabińskiego i w głośnym filmie „Katyń” w reżyserii Andrzeja Wajdy.

Od września 2020 roku jest aktorem Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Płocku. Czeka na nowe wyzwania sceniczne i zamierza wreszcie ukończyć pisanie rozprawy doktorskiej.

Od października 2020 roku jest nauczycielem akademickim i prowadzi zajęcia z przedmiotów: Literatura dla dzieci, Emisja i higiena głosu, Plastyka, Technika, Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania dzieci języka obcego na studiach magisterskich UWM Filia w Ełku.

Zainteresowania

Poza pracą w teatrze i pracą z młodzieżą uwielbia podróżować, zwiedził już całą Europę. Jego ukochanym krajem do zwiedzania i odpoczynku w czasie wakacji jest Chorwacja. Od lat co roku zahacza o nowe regiony tego kraju. Miejsce sentymentalne to mała włoska wyspa Ischa położona niedaleko Neapolu. Drugą jego pasją jest własny ogród i rośliny, które od wczesnej wiosny do późnej jesieni pieczołowicie pielęgnuje. Gotowanie to kolejna pasja. Jego kuchnia jest jego królestwem i niechętnie wpuszcza tam „obcych”. Potrafi w czasie przygotowywania potraw świątecznych przez trzy dni nie wychodzić z kuchni. Uwielbia także przygotowywać przetwory, którymi potem chętnie obdarowuje przyjaciół, znajomych i sąsiadów. Uwielbia kuchnię włoską i chińską, a także koreańską.

Nagrody

- Teatralna Kreacja Roku 2017 za rolę Billego w spektaklu „Lot nad kukułczym gniazdem” w reżyserii Igora Gorzkowskiego, 2018
- Nagroda Publiczności Roku 2016 za rolę Nadii w spektaklu „Boeing, boeing” w reżyserii Giovannego Castellanosa, 2017
- Nagroda Prezydenta Olsztyna za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochronie dóbr kultury, 2017
- Odznaka Honorowa za Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego przyznana przez Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, 2013
- Teatralna Kreacja Roku 2003 za rolę Millera Brindsleya w spektaklu „Czarna komedia” w reżyserii Zbigniewa Marka Hassa, 2003
- Zasłużony działacz kultury przyznany przez Ministra Kultury Rzeczypospolitej Polskiej, 2001
- Teatralna Kreacja Roku 2001 za tytułową role Kordiana w spektaklu „Kordian” w reżyserii Adama Hanuszkiewicza, 2001
- Teatralna Kreacja Roku 1994 za rolę Kazia w spektaklu „Żołnierz królowej Madagaskaru” w reżyserii Zbigniewa Marka Hassa, 1994
 

Ważniejsze role aktorskiej w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie

- Sklepikarz – Tadeusz Różewicz – Pułapka, reżyseria: Krzysztof Rościszewski, premiera: 23.03.1993
- Kazio – Julian Tuwim wg Stanisława Dobrzańskiego, Żołnierz królowej Madagaskaru, reżyseria: Zbigniew Marek Hass, premiera: 06.06.1993
- Florindo – Carlo Goldoni, Łgarz, reżyseria: Stanisław Nosowicz, premiera: 16.10.1993
- Piotr de Moyes – Andrzej Szczypiorski, Msza za miasto Arras, reżyseria: Janusz Kijowski, premiera: 23.01.1994
- Skierka – Juliusz Słowacki, Balladyna, reżyseria: Bogusław Kierc, premiera: 08.10.1994
- VeeLovel – HoraceMcCoy, Czyż nie dobija się koni?, reżyseria: Tomasz Dutkiewicz, premiera: 11.02.1995
- Zbyszko – Gabriela Zapolska, Dulska, reżyseria: Adam Hanuszkiewicz, premiera: 18.09.1995
- Nauczyciel tańca – Molier, Mieszczanin szlachcicem, reżyseria: Jan Bratkowski premiera: 13.01.1996
- Filip – król hiszpański – Jarosław Marek Rymkiewicz, Król Mięsopust, reżyseria: Przemysław Basiński, premiera: 28.06.1996
- Dziennikarz – Stanisław Wyspiański, Wesele, reżyseria: Adam Hanuszkiewicz, premiera: 05.10.1996
- Mistrz Fior – Witold Gombrowicz, Operetka, reżyseria: Zbigniew Marek Hass, premiera: 26.04.1997
- Wacław – Aleksander Fredro, Zemsta, reżyseria: Andrzej Rozhin, premiera: 18.04.1998
- Kleant – Molier, Chory z urojenia, reżyseria: Tomasz Obara, premiera: 18.09.1999
- Kordian – Juliusz Słowacki, Kordian, reżyseria: Adam Hanuszkiewicz, premiera: 16.09.2000
- Hajmon – Sofokles, Antygona, reżyseria: Waldemar Matuszewski, premiera: 23.02.2002
- Brindslay Miller – Peter Shaffer, Czarna komedia, reżyseria: Zbigniew Marek Hass, premiera: 29.06.2002
- Benvolio – William Shakespeare, Romeo i Julia, reżyseria: Piotr Szczerski, premiera: 08.03.2003
- Albin – Aleksander Fredro, Śluby panieńskie, reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz, premiera: 17.05.2003
- Don – Leonard Gershe, Motyle są wolne, reżyseria: Bartłomiej Wyszomirski, premiera: 28.03.2003
- Wielebny Lionel Toop – Stephen King, O co biega?, reżyseria: Marcin Sławiński, premiera: 31.12.2003
- Doktor Mikołaj Trylecki – Anton Czechow, Płatonow, reżyseria: Krzysztof Nazar, premiera: 11.06.2005
- Dunbar – Joseph Heller, Paragraf 22, reżyseria: Tomasz Obara, premiera: 24.09.2005
- Max Brod Tytuł – Tadeusz Różewicz, Pułapka, reżyseria: Julia Wernio, premiera: 09.12.2006
- Fedycki, Mandragora – Gabriela Zapolska, Ich czworo, reżyseria: Giovanny Castellanos, premiera: 19.05.2007
- S – Sławomir Mrożek, Zabawa, reżyseria: Jacek Jabrzyk, premiera: 31.01.2009
- Przyjaciel Pana Młodego – Bertolt Brecht, Wesele u drobnomieszczan, reżyseria: Giovanny Castellanos, premiera: 23.05.2009
- Doktor Gotard – Bruno Schulz, Sanatorium pod klepsydrą, reżyseria: Julia Wernio, premiera: 10.10.2009
- Hrabia Ponimirski, Kataryniarz – Tadeusz Dołęga-Mostowicz, Kariera Nikodema Dyzmy, reżyseria: Michał Kotański, premiera: 19.01.2013
- Kleant – Molier, Świętoszek, reżyseria: Michał Kotański, premiera: 19.09.2015
- Nadia – Marc Camoletti, Boeing, Boeing, reżyseria: Giovanny Castellanos, premiera: 18.12.2015
- Osioł – Radosław Paczocha, Rewolucja zwierząt, reżyseria: Giovanny Castellanos, premiera: 30.12.2016
- Niewielki Mistrz Ulriszek – Szymon Jachimek, Jazda na zamek, reżyseria: Tomasz Walldal-Czarnecki, premiera: 29.04.2017
- Billy – Dale Wasserman według powieści Kena Keseya, Lot nad kukułczym gniazdem, reżyseria: Igor Gorzkowski, premiera: 23.09.2017
- Heniek – T. Słobodzianek, Nasza klasa, reżyseria: Adam Nalepa, premiera: 24.05.2019