OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż na stronie internetowej Administratora znajduje się obowiązek informacyjny (zgodnie z art. 13 RODO), w którym wskazujemy w jaki sposób Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego ul. Nowy Rynek 11; 09-400 Płock. Prosimy o zapoznanie się z niniejszą klauzulą informacyjną

PLIKI COOKIES

Informujemy także, iż my i nasi partnerzy wykorzystujemy technologie, takie jak pliki cookies, i przetwarzamy dane osobowe, takie jak adresy IP i identyfikatory plików cookies, w celu spersonalizowania treści w oparciu o Twoje zainteresowania, mierzenia wydajności treści oraz uzyskiwania wglądu w odbiorców, którzy widzieli treści. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych osobowych w tych celach. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były wykorzystywane, kliknij w link Zarządzanie cookies, aby dowiedzieć się jak je wyłączyć.

Informujemy Ciebie, że w ramach serwisu używane są także także tzw. „niezbędne” pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywanie do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania itp. Szczegóły zawarte są w Polityce Prywatności

W przypadku pytań i wątpliwości co do zakresu przetwarzania Twoich danych przez Administratora zalecamy kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - p. Rafałem Andrzejewskim. Kontakt: iod@teatrplock.pl, lub tel. 504 976 690.

Polityka Prywatności  |  Zarządzanie cookies
ROZUMIEM
Znajdź nas:

Berek, czyli upiór w moherze

Marcin Szczygielski

Berek, czyli upiór w moherze

Reżyseria: Andrzej Chichłowski

Scenografia: Dorota Cempura

Opracowanie muzyczne: Piotr Tobota

Instalacje video: Robert Liberek

Lektorzy TV: Joanna Kędzierska, Marek Mokrowiecki

Praktyka scenograficzna: Julia Wojciechowska

Premiera: 4 listopada 2016
2 (333) premiera sezonu 2016/2017

Scena Kameralna

Czas trwania spektaklu: 90 minut

 

Po lewej połowa twarzy Hanny Chojnackiej-Gościniak. Po prawej połowa twarzy Mariusza Pogonowskiego. Szare tło. Między nimi czerwony tytuł Berek, czyli upiór w moherze

Dwa mieszkania w polskim blokowisku. W jednym on – gej w średnim wieku. Według niej, pedał. W drugim ona – kobieta w podeszłym wieku, według niego – moherowy beret. Szczerze się nienawidzą, co demonstrują przy każdej okazji.

On rozpaczliwie szuka miłości. Nie potrafi stworzyć stałego związku, więc pustkę wypełnia ciągłymi przygodami seksualnymi.

Ona obwinia go za całe zło i zepsucie świata. Uważa się za wzór moralności. Żyje w przekonaniu, że porządnie wychowała córkę, która z jakichś powodów jej nie odwiedza.

Patrzą na siebie przez pryzmat stereotypów i nakręcają się we wzajemnej nienawiści, która w końcu doprowadzi do nieoczekiwanych zdarzeń.

Sztuka autora "Wydmuszki", której premiera odbyła się w 2011 roku.

Występują:
Anna - Hanna Chojnacka-Gościniak (gościnnie)
Paweł - Mariusz Pogonowski
Małgorzata - Sylwia Krawiec
Wojtek - Szymon Cempura

Inspicjentka/suflerka: Aurelia Greń

Wywiad z Marcinem Szczygielskim

Spektakl brał udział w 23. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Marcin Bogucki, Marta Bryś, Katarzyna Niedurny, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Anna Wakulik.

Fotografie: Waldemar Lawendowski